Tervetuloa Tuusulan Veden asiakkaaksi
Tervetuloa Tuusulan Veden asiakkaaksi! Olemme koonneet tälle sivulle muutamia keskeisiä ohjeita.

Vesihuollon häiriöt ja tekstiviestitiedote
Mahdollisissa häiriötilanteissa ensisijainen tiedotuskanavamme on verkkosivustomme. Päivitämme sivustolta löytyvälle häiriökartalle sekä äkilliset että ennakoidut vesihuollon häiriötilanteet ja niiden sijainnit.
Lähetämme häiriötiedotteita myös tekstiviestillä vaikutusalueen kiinteistöille. Alueen asukkaiden julkiset puhelinnumerot saamme operaattoreilta. Jos liittymäsi on rekisteröity muuhun osoitteeseen (esimerkiksi työpuhelin), olet kieltänyt operaattoriasi luovuttamasta osoitettasi tai liittymäsi on salainen tai prepaid, viesti ei valitettavasti tavoita sinua. Siinä tapauksessa voit ottaa häiriöistä ilmoittavat tekstiviestit käyttöön lisäämällä yhteystietosi suoraan häiriötiedotejärjestelmään. Lue lisää!
Vesitili-palvelu ja mittarilukeman ilmoittaminen
Vesitili on asiakasportaali jossa voit seurata kiinteistösi vedenkulutusta, ilmoittaa vesimittarilukemia ja selailla laskuarkistoa.
Mikäli kiinteistöllä on mekaaninen vesimittari, tulee vesimittarilukema ilmoittaa palveluun oma-aloitteisesti
vähintään kerran vuodessa. Etäluettavien mittareiden kulutuslukemat siirtyvät laskutusjärjestelmäämme
automaattisesti eikä niiden lukemia tarvitse ilmoittaa.
Vedenkulutuksen seuranta on aina asiakkaan vastuulla. Oleellisista muutoksista, ja esim. rikkoutuneesta
vesimittarista tulee ilmoittaa meille viipymättä. Mittaria kannattaa myös seurata säännöllisesti, esim.
kuukausittain. Totuttua suuremmat lukemat voivat paljastaa kiinteistössä piilevän vesivuodon.
Siirry sähköiseen laskutukseen
Ota käyttöön e-lasku, niin saat jatkossa laskut suoraan verkkopankkiisi perinteisen paperilaskun sijaan. E-laskun voit ottaa käyttöön verkkopankissasi.
Jos haluat laskusi jatkossa sähköpostitse, ilmoitathan meille sähköpostiosoitteen, johon haluat laskun vastaanottaa. Varmistathan, että sähköpostiosoite on aina ajantasainen ja kirjoitettu oikein.
Yritysasiakkaanamme voitte maksaa laskunne verkkolaskulla, mikäli käytössänne on sähköinen laskujen käsittelyjärjestelmä. Jos yrityksenne haluaa jatkossa vastaanottaa verkkolaskuja, ilmoitattehan laskutustietonne meille sähköpostitse.
Laskutus ja yhteystietojen muutokset
Asiakkaamme saavat vuodessa pääsääntöisesti neljä laskua. Vesilaskutus tapahtuu etäluettavissa kohteissa toteutuneen kulutuksen perusteella. Kiinteistöjä joissa edelleen on käytössä vanhanmallinen mekaaninen mittari, laskutamme arvio- ja tasauslaskuin. Lue lisää!
Nimen- tai osoitteenmuutokset eivät välity järjestelmäämme automaattisesti, joten muistathan ilmoittaa mahdollisista muutoksista. Kiinteistön omistajan vaihtuessa tulee tehdä omistajanvaihtoilmoitus. Katso sähköiset asiointilomakkeet!
Veden laatu
Katso ajantasaiset tiedot veden laadusta!
Turvaa kiinteistön toimiva vesihuolto
Näin turvaat kiinteistön toimivan vesihuollon:
- Tarkista, ettei vesimittari pääse jäätymään.
- Selvitä tonttijohtojen, tarkastuskaivojen ja tonttiventtiilin sijainti ja huolehdi niiden kunnosta.
- Huolehdi, että viemäröidyt kellaritilat on suojattu viemäritulvalta padotusventtiilillä (tai pumppaamolla) ja tarkasta laitteiden kunto säännöllisesti. Jos padotuskorkeuden alapuolisiin tiloihin tulvii viemärivesiä, tulvasta aiheutuneet vahingot ovat kiinteistön omalla vastuulla. Tarkasta myös vakuutusehtosi tältä osin.
- Huolla mahdollinen jäteveden kiinteistöpumppaamo laitetoimittajan ohjeiden mukaisesti.
- Älä heitä viemäriin roskia tai ruoan tähteitä. Etenkin rasva aiheuttaa tukoksia viemäreihin.